تحولات لبنان و فلسطین

در حالی که در ابتدا تصور می شد موج جدید استفاده از هوش مصنوعی، کمک زیادی به دانش آموزان و دانشجویان می کند، اما اکنون می توان دید که معلمان و اساتید نیز از آن بهره زیادی برده و در حوزه های مختلف کار خود با کمک آن راحت تر برنامه هایشان را پیاده می کنند.

چگونه هوش مصنوعی علاوه بر دانشجویان، به اساتید کمک می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، مایک هریس معلم دبیرستانی در کانزاس می گوید تنظیم برنامه تدریسش می توانست یک روز کامل به طول بینجامد، اما قبل از شروع ترم گذشته، به هوش مصنوعی روی آورد و کنجکاو بود که چگونه به وی می تواند کمک کند. او از ChatGPT خواست تا با استفاده از استانداردهای ایالتی، یک کلاس آموزش هنرهای نمایشی ۱۶ هفته ای را در یک مدرسه بزرگ شهری تنظیم کند. در مدت دو دقیقه تمام چیزی که لازم داشت را هوش مصنوعی به او داد.

هریس که دهمین سال معلمی خود را می گذراند، معتقد است: «از نظر من، این ابزار شگفتی انگیزی است. این یکی از آن فناوری ها محسوب می شود که هر هزار سال یکبار اتفاق می افتد.»

در حالی که هوش مصنوعی سیستم آموزش را متحول می کند، معلمان مدارس دولتی و اساتید دانشگاه متوجه شده اند که این پیشرفت فقط برای راحتی کار دانش آموزان نیست. معلمان و اساتید می توانند به راحتی از هوش مصنوعی برای کمک به طراحی آزمون‌ها، تولید مطالعات موردی، نوشتن ایمیل و بازنگری در استراتژی‌های تدریس خود استفاده می‌کنند.

این فناوری همیشه دقیق نیست، گاهی اوقات اشتباه می کند یا حقایقی عجیب از خود می سازد، اما بسیاری از معلمان می گویند که وقتی در استفاده از آن احتیاط کنند و از آن برای منظم کردن و کمک به موضوعاتی که پیش از این در مورد آن اطلاع دارند بهره ببرند، توانایی خود را نشان می دهد.

سارا آلویک، معلم انگلیسی و علوم اجتماعی در واشینگتن، می گوید که این ربات مولد می تواند به ویژه برای دانش آموزانی مفید باشد که با نوشتن مشکل دارند و اگر چیزی به کمکشان نیاید ممکن است روزها را با خیره شدن به یک صفحه خالی سپری کنند و قادر به ارائه ایده نباشند.

در کلاس‌های علوم کامپیوتر دانشگاه ها، اساتید به دانشجویان گفته‌اند که کدهایی را که می‌نویسند با کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی مقایسه کنند. در کلاس‌های انگلیسی نیز اساتید دانش‌آموزان را تشویق کرده‌اند که از ربات‌ها برای گرفتن ایده و شروع مقاله‌های خود استفاده کنند.

رایت، از اعضای هیئت علمی بارنارد معتقد است: «اکثر مقالات تولید شده توسط ChatGPT به اندازه کافی برای رضایت یک استاد کالج خوب نیستند. اما برخی از اساتید به دانشجویان اجازه می‌دهند از چت‌بات‌ها برای فهمیدن فرمول نوشتن خود استفاده کنند. در یک کلاس عکاسی نیز استاد به دانشجویان گفته که می‌توانند از این فناوری برای کمک به تولید بیانیه‌های هنرمندانه خود در توضیح پروژه هایشان استفاده کنند.

استادان همچنین از این فناوری برای کارهای معمول تر نیز استفاده می کنند. رایت می گوید که یکی از همکارانش از هوش مصنوعی برای بازنویسی ایمیل‌هایی که برای دانشجویانش می فرستد استفاده می‌کند، و وقتی که از آنها دلخور است از ChatGPT می خواهد لحن پیام های او را آرام تر کند.

استوارت گایگر مدرس ارتباطات و علوم داده در دانشگاه کالیفرنیا، پس از ورود ChatGPT، کلاسش در مورد مفاهیم اجتماعی و فرهنگی داده ها و هوش مصنوعی را به طور کامل بازطراحی کرد. او از دانشجویان ‌خواست که به هوش مصنوعی یک تکلیف دهند و سپس نتیجه را طوری ارزیابی کنند که گویی استادانی هستند که به کار یک دانشجو نمره می‌دهند. او گفت که در برخی موارد، دانشجویان به خاطر بررسی های خود نمره کامل گرفتند زیرا آن ها مشکلات را به خوبی شناسایی کرده و برای ارائه اطلاعات درست به منابع معتبر استناد کردند.

او می گوید یکی از چیزهای خطرناک در مورد ChatGPT این است که نظراتش بسیار معتبر به نظر می رسد در حالی که ممکن است اشتباه کند. او در تحقیقات خود افراد زیادی را دیده که به راحتی هر پاسخی که ربات به آن ها داده را می پذیرند.

او تاکید می کند: «حتماً دلیلی وجود داشته که ما شغل هایی مثل پزشک، مسئول خرید و فروش سهام و حسابدار داریم و هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین این تخصص ها شود، اما می تواند زبان متخصصان این کارها را بازتاب دهد. و من همیشه وقتی می بینم یک چیز از دادن هیچ پاسخی امتناع نمی کند نگران می شوم.»

منبع: واشینگتن پست

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.